ONNISTUNUT ASIAKASKOHTAAMINEN – kuinka se tehdään?
Kysy seuraavaa koulutuspäivää!
Oletko varma, että asiakas ymmärtää viestisi oikein? Onko yhteisen ”sävelen” löytäminen joskus hankalaa? Miten saat ihmisten luottamuksen? Opi tunnistamaan eri käyttäytymistyylit ja mukauttamaan vuorovaikutustasi asiakkaan mukaan. Näin parannat asiakaskokemusta, lisäät asiakastyytyväisyyttä ja saat parempaa tulosta.
Myynti ja muu asiakastyö ovat vuorovaikutusta asiakkaan kanssa. Vuorovaikutuksella ja käyttäytymisellämme rakennamme luottamusta, jonka perusteella asiakas usein tekee päätöksensä. Asiakastyössä kohtaamme erilaisia ihmisiä, eikä vuorovaikutus ja luottamuksen rakentaminen aina ole helppoa.
Koulutuspäivän aikana opit tunnistamaan erilaiset käyttäytymistyylit ja mukauttamaan tarvittaessa omaa vuorovaikutustapaasi, jotta vuorovaikutus asiakaskohtaamisessa toimii parhaalla mahdollisella tavalla. Oman ja muiden käyttäytymistyylit tunnistamalla ja huomioimalla saavutetaan yhteisymmärrys tehokkaammin ja viestisi menee paremmin perille.
Koulutukseen sisältyy Peili-käyttäytymisprofiili, joka perustuu oman arviosi lisäksi viiden muun sinut hyvin tuntevan henkilön arvioon. Peili-profiilisi avulla voit muokata omaa vuorovaikutustapaasi eri tilanteissa ja erilaisten ihmisten kanssa. Koulutuksessa saat runsaasti käytännön vinkkejä erilaisten ihmisten kanssa toimimiseen. Koulutukseen voit osallistua myös ilman, että teet omaa Peili-profiiliasi.
Tule oppimaan lisää itsestäsi ja muista sekä parantamaan vuorovaikutusta asiakkaiden kanssa!
Kenelle:
Koulutus sopii kaikille myynti- ja asiakaspalvelutehtävissä toimiville, jotka haluavat parantaa vuorovaikutusta erilaisten ihmisten kanssa.
Kouluttaja:
Kouluttajana toimii sertifioitu Peili-valmentaja KTM Mira Kivistö ConTe Oy:stä. Miralla on usean vuoden kokemus sekä asiakastyöstä että henkilöstön kehittämisestä. Koulutukseltaan Mira on kauppatieteiden maisteri ja valtiotieteiden kandidaatti (Pol.kand.). Lisäksi hän on opiskellut mm. psykologiaa, työpsykologiaa ja organisaatioiden kehittämistä. Miran vahvuus on kokonaisvaltainen lähestymistapa, joka perustuu hänen vankkaan kokemukseensa sekä itse myyjänä että heidän kehittäjänään. Kouluttajana Mira on saanut positiivista palautetta mm. innostavuudestaan ja käytännönläheisyydestään.
Ilmoittautuminen:
Ilmoittautuminen koulutukseen lomakkeella tai sähköpostitse (info@miravia.fi) viimeistään 14 pv ennen sen alkua, jotta Peili-profiilisi valmistuu ennen koulutusta. Lähempänä koulutusta saat sähköpostitse ohjeet ja linkin Peili-profiilisi tekemistä varten. Peili-kyselyyn vastataan internetissä (10 min), minkä jälkeen täytät järjestelmään valitsemasi viiden sinut mielellään työyhteyksistä hyvin tuntevan henkilön sähköpostiosoitteet heidän arvioitaan varten. Järjestelmä lähettää arviointipyynnöt heille automaattisesti. Lisätietoja Peili-profiilista: mira.kivisto@conte.fi
Hinta:
Kokopäivän koulutuksen hinta on 590 € / hlö (+alv).
Koulutuksen hinta on 500 € / hlö (+alv), kun samasta organisaatiosta osallistuu vähintään kaksi henkilöä.
Hintaan sisältyvät: koulutus, Peili-profiili (sis. käyttäytymistyyli-, kohtaamiskyky- ja luottamuspalautteet; arvo 160 €), koulutusmateriaali, lounas ja iltapäiväkahvit
Peruutusehdot:
Peruutuksen voi tehdä kuluitta viimeistään 14 päivää ennen koulutuksen alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutuksen hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutuksen hinta.
Ohjelma:
09.00 koulutus alkaa
Ihmisten erilaisuus ja sen vaikutukset asiakastyössä
- Miten erilaisuus näkyy käytännössä?
- Ihmisten erilaisuuden aiheuttamat haasteet ja väärinymmärrykset
Peili-käyttäytymisprofiili apuna asiakaskohtaamisissa
- Peili-profiilin tausta
- Erilaiset käyttäytymistyylit ja niiden tunnistaminen
- Peili-profiilien (käyttäytymistyylipalaute) jako ja tulkinta
- Omaan Peili-profiiliin tutustuminen
Miten huomioin ihmisten erilaisuuden?
- Käyttäytymistyyleihin perehtyminen
- Vuorovaikutus erityylisten ihmisten kanssa
- Harjoituksia käyttäytymistyylien pohjalta
Miten parannan kohtaamiskykyäni?
- Mitkä asiat vaikuttavat kohtaamiskykyyn?
- Puolustautuva käyttäytyminen
- Kohtaamiskykypalautteiden jako ja tulkinta
Miten rakennan luottamusta?
- Luottamuksen rakentuminen erityylisillä ihmisillä
- Luottamuspalautteiden jako ja tulkinta
Yhteenveto ja loppukeskustelu
- Toimintasuunnitelma vuorovaikutuksen kehittämiseksi
16.00 koulutus päättyy
Lisätiedot: Senior Consultant Mira Kivistö, ConTe Oy, mira.kivisto@conte.fi, p. 040-5511558